[Topografia i Geodèsia] Actualitat: Xarxa utilitària a la província de Tarragona

A principis d'aquest any l'Equip de Topografia del Servei d'Enginyeria Municipal de la Diputació de Tarragona va sol·licitar a l'Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC) la col·locació de bases o vèrtex geodèsics de la xarxa utilitària per tota la província de Tarragona, pioners amb aquesta petició ja que som la primera Diputació en fer-ho.

Les bases o vèrtex geodèsics són un tipus de claus amb una marca central als que se li associen unes coordenades en planta i en alçat a nivell mundial utilitzant una projecció cartogràfica anomenada UTM (Universal Transverse Mercator) i cota ortomètrica (sobre al nivell del mar). Aquestes coordenades s'obtenen de la conversió feta partint de les coordenades geogràfiques (longitud i latitud d'un punt de la superfície terrestre).

L'Equip de topografia d'Enginyeria Municipal realitza topogràfics per aquells ajuntaments que ho sol·liciten, així com per aquells projectes que requereixin topografia i que els ajuntaments sol·liciten, com també alguns altres treballs per departaments interns com ara arquitectura i medi ambient.

setembre 20, 2020