Actualitat: El proper dia 1 de juliol entrarà en vigor el Reial Decret 424/2017, de 28 d’abril, pel qual es regula el règim jurídic del control intern a les entitats del sector públic local

El proper dia 1 de juliol entrarà en vigor el Reial Decret 424/2017, de 28 d'abril, pel qual es regula el règim jurídic del control intern a les entitats del sector públic local. Mitjançant aquest Reial Decret es compleix el mandat contingut als articles 213 i 218 del TRLHL, en la modificació introduïda per la LRSAL, pels qual s'encomana al Govern de l'Estat  la regulació dels procediments de control i metodologia d'aplicació amb l'objectiu d'assolir un règim de control econòmic-pressupostari més rigorós i reforçar el paper de la funció interventora en els ens locals.
Aquest Reial Decret, d'aplicació a tot el sector públic local, es desenvolupa en 5 títols que regulen la funció de control intern i l'exercici de la funció interventora. És rellevant destacar que el Títol V preveu un règim de control simplificat per als ens locals inclosos en l'àmbit d'aplicació del model simplificat de comptabilitat local.

Observacions:

Els serveis jurídics de l'Associació Catalana de Municipis i comarques (ACM) han emès un informe en relació amb la delimitació de les funcions d'intervenció local.

Trobareu aquest informe als continguts relacionats.

Font: Associació Catalana de Municipis.

dijous
juny 04, 2020