Salta al contigut
eSam
Accedeix

Articles destacats Articles destacats

Vés enrere

Actualitat: Actualització de la Nota sobre la tramitació de certificats d'empadronament emesa el passat 31 de març, en virtut del nou Reial decret llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per a fer front al COVID-19, el qual contempla nous supòsits en els quals es requereix el certificat d'empadronament i modifica les condicions per a la seva aportació que s'establien per a un d'ells en el Reial decret llei 8/2020, de 17 de març

Objecte:

Després de la declaració de l'estat d'alarma en virtut Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, els Ajuntaments han suspès l'atenció presencial al públic, per la qual cosa actualment l'única manera d'obtenir els certificats d'empadronament és a través de la seu electrònica dels Ajuntaments, sempre que estigui habilitat aquest servei, el qual requereix la identificació mitjançant signatura electrònica.

En aquest sentit, el Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19 i el Reial decret llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per a fer front al COVID-19 han establert diversos supòsits en els quals es necessita l'aportació del certificat d'empadronament:

  • per sol·licitar la moratòria del deute hipotecari per a l'adquisició de l'habitatge habitual dels qui pateixen extraordinàries dificultats per a atendre el seu pagament a conseqüència de la crisi del COVID-19.
  • per obtenir moratòries o ajudes en relació amb la renda arrendatícia de l'habitatge habitual
  • per sol·licitar la moratòria hipotecària i del crèdit de finançament no hipotecari
  • per acreditar la condició de consumidor vulnerable
  • per sol·licitar la percepció del bo social per part de treballadors autònoms que hagin cessat la seva activitat o hagin vist reduïda la seva facturació com a conseqüència del COVID-19).

Dit això, la realitat és que s'estan plantejant situacions en les quals els habitants no disposen dels sistemes d'identificació i signatura electrònica contemplats en els arts. 9 i 10 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, per a realitzar la sol·licitud del certificat en línia, atès que els Ajuntaments encara no tenen el servei d'expedició electrònica de certificats/volants habilitat, o no el tenen per a l'expedició de certificats/volants col·lectius. És per això que s'estan rebent consultes per part dels Ajuntaments sobre la possibilitat de gestionar per correu electrònic les sol·licituds d'aquests certificats.

Amb aquesta nota –actualitzada a 3 d'abril de 2020- el Consejo de Empadronamiento pretén donar resposta a com tramitar aquests certificats en les situacions en què els habitants no disposen dels sistemes d'identificació i signatura electrònica contemplats en els art. 9 i 10 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, per a realitzar la sol·licitud del certificat en línia, o els Ajuntaments encara no tenen el servei d'expedició electrònica de certificats/volants habilitat, o no el tenen per a l'expedició de certificats/volants col·lectius.

 

Consulteu-la clicant aquí

 



Si ets usuari de l'ESAM, autentica't per accedir a la part privada de l'eSAM, on hi trobaràs tots els continguts.

Agenda Agenda

05
divendres
juny 05, 2020
Esdeveniments d'avui
05-06-20 02:00:00 CEST - 13-06-20 01:59:59 CEST
29-05-20 02:00:00 CEST - 24-07-20 01:59:59 CEST

Categories Categories

Àrea temàtica