Legislació - Actualitat: El Parlament aprova la Llei de millora d'urbanitzacions amb dèficits urbanístics

Objectiu: Ordenar urbanitzacions aïllades, la majoria construïdes entre els anys seixanta i setanta, i dotar-les de les infraestructures i dels serveis bàsics necessaris per tal de millorar la qualitat de vida dels seus residents.

Estableix mesures per aconseguir:

• L'ordenació urbanística de l'àrea residencial, mitjançant les corresponents figures de planejament i de reparcel·lació que assegurin les cessions de sòl necessàries per a la millora dels serveis .
  •   La dotació de serveis i infraestructures, en col·laboració amb els ajuntaments i els parcel·listes.
  • La creació d'un fons econòmic perajudar als ajuntaments a elaborar projectes de millora de les urbanitzacions a través d'una convocatòria anual.
  • L'habilitació d'una línia de préstecs destinada als ajuntaments per a finançar l'execució de les obres iuna altra d'ajudes als parcel·listes per facilitar-los el pagament del cost de les obres.
  • La reducció de la superfície, en aquells casos que això sigui possible,de les urbanitzacions que no s'han arribat a desenvolupar al llarg dels anys o, fins i tot, la reversió dels terrenys a la seva condició anterior de sòl no urbanitzable.

Font: Generalitat de Catalunya.

( A la zona d'informació annexa trobareu l'enllaç a la notícia.)

divendres
novembre 27, 2020