Legislació: Instrucció general del Consell de l'Audiovisual de Catalunya sobre els límits a la presència de comunicacions comercials al servei públic de ràdio de Catalunya

Descripció: Acord 33/2011, de 10 de març, del Ple del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, pel qual s'aprova la Instrucció general del Consell de l'Audiovisual de Catalunya sobre els límits a la presència de comunicacions comercials al servei públic de ràdio de Catalunya.

Objecte: L'objecte d'aquesta Instrucció general és establir els límits a la presència de comunicacions comercials en la prestació del servei públic de ràdio de Catalunya, entre les que s'inclouen les emissores de ràdio municipal.

L'article 8 d'aquesta Instrucció estableix les comunicacions comercials prohibides al servei públic de ràdio, les següents:

• La publicitat il·lícita.
  • Les comunicacions comercials que vulnerin la dignitat humana o fomentinla discirminació per raó de sexe, raça o origne ètnic, nacionalitat, religió o creença, discapacitat, edat o orientació sexual, i que utilitzin la imatge de la dona amb caràcter vexatoria o discriminatori.
  • Les comunicacions comercials encobertes i les que utilitzin tècniques subliminars.
  • Les comunicacions comercials que fomentin comportaments nocius per a la salut.
  • Qualsevol forma directa o indirecta de comunicacions comercials de cigarrets i d'altres productes de tabac, així com de les empreses que els produeixen.
  • Qualsevol forma directa o indirecta de comunicacions comercials de medicaments o de tractaments mèdics que contravinguin Llei 29/2006, de 26 de juliol, de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris.
  • La comunicació comercial de begudes alcohòliques amb un nivell inferior a 20 graus quan estigui adreçada als i les menors, en fomenti el consum immoderat o n'associï el consum a la millora del rendiment físic, l'èxit social o la salut.
  • Qualsevol forma de comunicació comercial de begudes amb graduació alcohòlica superior a vint graus.
  • Les comunicacions comercials de naturalesa política, llevat del que preveu la legislació sobre règim electoral.
  • La comunicació comercial de begudes alcohòliques en establiments, locals i altres espais autoritzats per subministrar-ne o consumir-ne feta per mitjà d'ofertes promocionals, premis, bescanvis, sorteigs, concursos, festes promocionals o rebaixes de preus, que inclouen les ofertes que s'anuncien amb noms com barra lliure, 2 x 1, 3 x 1 o d'altres de semblants.
  • Les comunicacions comercials que fomentin comportaments nocius per al medi ambient.
  • Les comunicacions comercials que fomentin comportaments nocius per a la seguretat de les persones.
  • Les comunicacions comercials també resten sotmeses a lesprohibicions que preveu la resta de normativa relativa a la publicitat.

Data en què entra en vigor: Aquesta Instrucció general entra en vigor en el termini d'un mes d'haver estat publicada en el DOGC.

Publicació oficial: DOGC núm. 5848, de 30 de març de 2011.

(Trobareu l'enllaç a través de la URL adjunta que apareix a la zona d'informació annexa)

dilluns
setembre 28, 2020